Vanliga frågor och svar
Q. Jag planerar att bygga till något eller förändra bostadsrätten. Vad gäller?
Här på hemsidan under "dokument" finns mer information under fliken "Renovering".
Q. Min inbyggda toalett på nedervåningen står och rinner eller tycks vara något problem med. Vad gör jag?
Detta är ditt ansvar som bostadsrättsinnehavare men föreningen har reservdelar till toaletterna och kan oftast hjälpa till att lösa problemet. Hör av dig till styrelsen.
Q. Jag vill hyra ut min bostad i andrahand, hur gör jag?
Kontakta HSB på 010-442 11 00 eller service.stockholm@hsb.se om du vill hyra ut din bostad i andrahand. I stadgarna kan du läsa mer om vilka regler som gäller. Skriv alltid ett avtal med hyresgästen.
Bra nummer att ha
Nedan har vi samlat lite kontaktuppgifter som kan vara bra att ha.
- Anticimex - 08-517 634 00
- Haninge Lås - 08-777 55 60
- Grannsamverkan - 08-410 21 01
- Hus- & Villaträdgårdar - 08-865060
- Comhem - 0771-55 00 00
- Telia - 90200
- Ellevio - Felanmälan/strömavbrot - 020-44 11 00
- Eljour (dygnet runt) - 08-31 80 60
- Solna Högtryck - 08-82 19 07
- Stockholms Stadsnät - (Helgfria vardagar 8.00-22.00, helgdagar 10.00-18.00) 08-501 220 10